pondeli 12.9. Guatemala City

15. září 2005 v 22:39 | David |  Guatemala 2005
Vzbudil jsem se v sedm a do osmi jsem se jen tak valel v posteli. Zasel jsem na snidani, ktera je v cene ubytovani - toastovy chleba a michany vajicka, caj, docela dobry. U stolu sedi jeste 3 nemky (Anja, Kristina a Claude), uz jsou v Guatemale druhy den a vcera byly na vylete v Antigua. Namireno maji az do Panamy, vlastne az do Chile, ale chteji nejaky cas stravit v Guatemale. Zkousel jsem je nalakat na San Pedro, kam jedu ja. Po snidani jsem si sedl na zahrade, psal denik a cetl pruvodce. Pocasi bylo prijemne, oblacno, akorat teplota a slunce vysoko nad hlavou. Zanesl jsem si do GPSky prvni guatemalsky waypoint (Hostal los Volcanos N14st.35min., W90st.32min., vyska 1463mnm :-). Kolem jedenacty jsem zavolal na letiste, jak to vypada s batohem. Rekli mi, ze zatim nevi, ale ve 14:40 prileti dalsi letadlo z Mexiko City, at se prijdu zeptat. Vyrazil jsem na letiste spolecne s nemkama. Vybrali jsme si penize z bankomatu. Holky rekli, ze pojedou do San Pedra, ale ja bohuzel musim jeste dneska zustat v Guatemale a pockat na batoh. Posledni bus do Panajachel, odkud jede lod do San Pedra, odjizdi v 3:50 a ten nestiham. Domluvili jsme se, ze mi napisou email, kde jsou, a az dorazim do San Pedra, tak zajdem na pivko. Snad to vyjde, clovek si ani neumi predstavit, jak tezke to je bez mobilu :-) Toulal jsem se skoro 2 hodinky okolo letiste a pred 15h opravdu dorazil muj batoh. V hostelu mi rikali, ze bych mel dostat od letecke spolecnosti 35USD za kazdou noc, kdy jsem bez sveho batohu. Zkousel jsem to, ale pry kdyz neni zavazadlo zpozdene o vic nez 24 hodin, tak ze nic neplati. Mozna to jeste zkusim na British Airways, ktery za to vlastne muzou, protoze jsme prileteli skoro o 2 hodiny pozdeji do Mexiko City. Rozhodl jsem se, ze dneska prespim nekde v centru (Zona 1), jednak to bude 3x levnejsi a jednak kousek na zitrejsi autobus. Cesta busem 83 terminal (ne 83 bolivar - jezdi tu totiz z letiste dve 83ky, kazda trochu jinam) byla zajimava - cestou do centra porad pribyvali lidi, takze jsem se musel vejit na jednu sedacku ja a 2 batohy. Navic jsem nevedel, na ktere zastavce mam vystoupit a musel jsem porad podle orientacni mapy v pruvodci (a samozrejme GPSky) sledovat kudy jedem a kdy budem blizko hostelu Fenix, ktery jsem mel z pruvodce vyhlidnuty jako levny a bezpecny. V zone 1 prestaly byt poradne znacene ulice, takze jsem se v mape ztratil. Kdyz jsem se zeptal chlapka za mnou na kterem cisle ulice jsme, zjistil jsem, ze uz musim ven. Zacal jsem se brodit lidma se svym nakladem, skoro jsem to nestihl, autobus se zacal rozjizdet, ale chlapek ve dverich pisknul na ridice a ten mi jeste zastavil. Hostel uz jsem pak nasel docela rychle a byl jsem rad. Zona 1 je totiz presne to, co si clovek predstavi, kdyz se rekne Guatemala City - bordel, v ulicich hrozny provoz, troubici auta, mezi tim pobihajici chodci a vsude po chodnikach trhovci. Na jedne krizovatce jsem proste nevedel - v jednom smeru blikala na semaforu cervena, v druhem blikala oranzova a oba smery proste jeli, kdyz mohli. Ubytoval jsem se za 43Q (pro orientaci v cenach v Quetzalech pouzivam prevod 10Q=1euro, ono je to sice trochu vic, ale aspon mi to vsechno prijde levnejsi :-).Hostel je docela "cisty", pokoj ma okno do chodby nad schodiste. Je tu i nejaka kuchyne, ale zatim nevim jestli tam smim. Sel jsem nakoupit nejake bezpecne jidlo - nechci riskovat zaludecni problemy na zitrejsi cestu do San Pedra. Nasel jsem supermarket, ktery vypada skoro jako evropsky a mel i docela evropske ceny - tedy bylo v nem docela draho: galon vody 7Q, toustovy chelba 12Q, dzem 8Q. Trziste se mi ale riskovat nechtelo. Vratil jsem se zpet do hostelu, dokud je svetlo, v noci bych tu na ulici urcite nevylez, a dal si svou vybornou svacinu - dokonce jsem si mohl toustak otoustovat v toustovaci. Byl jsem rad za svou ceskou buckovou pastiku, kterou jsem do Guatemaly propasoval - a to se ji Kacka hrozne smala :-) Chtel jsem si odpocinout na pokoji a pak jeste vyrazit na internet v hostelu za 10Q/hod, ale uplne jsem vytuhnul a probudil se v 5 rano.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.